Yanlış bir gayrimenkul danışmanı seçmiş olabilirsiniz!

Son birkaç gündür “Güvenli ellerdesiniz.”, “Yatırım ve birikimlerinizi çöpe atmayın.”, “Her alanda size kazandırmak için varız.” ya da “Uzman ekip %100 müşteri memnuniyeti.” sloganlarının yazılı olduğu bazı insert ve broşürlere rastlamış olabilirsiniz. Sezgileriniz çalışabileceğiniz yönünde sizi yönlendiriyor da olabilir. Peki, gerçekten çalışmalı mısınız? İşte, nerede görseniz hemen tanıyabileceğiniz, bazı başarısız emlak danışmanlarının ortak özellikleri…

Eğer sadece duymak istediklerinizi size söylesin diye bir emlak danışmanı arıyorsanız, kuvvetle muhtemel satış ve pazarlama süreciniz olması gerekenden daha uzun sürecektir. Profesyonel bir emlak danışmanı size duymak istediklerinizi değil, daima gerçekleri söylemeyi tercih eder. Ancak o şekilde size rehberlik edebilir. Aksi halde, içine girdiğiniz süreç zaman ve para kaybıyla sonuçlanacaktır. Profesyonel bir emlak danışmanıyla yola çıktığınızı nasıl anlayabilirsiniz?

Danışmanınız iyi düzeyde “Türkçe” biliyor mu?

Doğru müzakere, etkili iletişim gerektirir. İletişimin etkili olması, kelimelerin doğru telaffuzunu ve seslendirilmesini zorunlu kılar. Birçok mülkün satışı, ipten dönüyor. Aslında ipten dönmüyor sadece yanlış müzakere ediliyor. Türkçe yeterli olmayınca direkten döndü, ipten döndü deniyor. Kimse gerçek sebebini bilmiyor. Gayrimenkulünüzü satacak emlak danışmanı, profesyonel müzakere tekniklerine sahip olmalı ve akıcı bir iletişim dili kullanmalıdır. Belirlediğiniz emlak danışmanı sizi ikna etmekte zorlanıyorsa hemen vazgeçmelisiniz. Basit; sizi ikna etmekte zorlanan kimse, mülkünüzü sizin gibi temsil edemez.

Danışmanınız boş zamanlarında mı emlakçılık yapıyor?

Doğru emlak danışmanı seçimi yaparken, seçeceğiniz danışmanın yalnızca emlakçılık yaptığından emin olmalısınız. Birçok mülk sahibi “Sana çok soruyorlardır. Portföyünde dursun işte.”, “Nasıl olsa müşterisi çıkar, işte o zaman satarsın.”, “Senden iyi kim satacak burayı?” diye emlak danışmanını seçiyor. Siz onlardan olmayın. Tercih edeceğiniz gayrimenkul danışmanı, icra ettiği işi tam zamanlı olarak yapmalı ve bir başka işi olmamalıdır. Asla yarı zamanlı emlakçılık yapmaya çalışanlarla vakit kaybetmeyin. Bunun yerine “emlak danışmanı” ve profesyonellerle çalışmaya özen gösterin.

Pazarlama planı ne?

Son günlerde birçok emlak danışmanı, mülk sahiplerine pazarlama planı sunmak istiyor. İyi de şu planın içeriği ne? Hiç kimse paylaşmıyor. Bazıları ise aşama aşama sunmaktan söz ediyor. Gören duyan derseniz neredeyse yok! Doğru bir emlak danışmanı tercih ettiğinizde, pazarlama planını gördüğünüzden emin olmalısınız. Bir emlak danışmanı pazarlama planı sunarken, mülkünüz için en doğru listelemeleri sağlamalıdır. Önceki yazılarda da paylaştığım gibi, mülkün satışı ancak reklam ve tanıtımla gerçekleşebilir. Reklam ve tanıtımlar ancak doğru listeleme yapıldığında dönüşüm sunar. Bu yüzden size pazarlama planı sunmak isteyen danışmandan detay isteyin. Asla çekinmeyin. Sosyal medyada reklam yapacak, hangi mecrada ve ne kadar bütçeyle? Orada kaç kişiye ulaşacak bu kampanya… Mülkünüzün pazarlamasını yapacak emlak danışmanı seçerken, tercih edeceğiniz iki farklı soru grubu olmalıdır. Zor sorular ve daha az zor sorular! Siz sorun, o yanıtlasın. Eğer tatmin olmazsanız bir başkasına geçin.

Mevcut gayrimenkulünüz hedef kitlesine isabet alıyor mu?

Mülk satılmaz, ancak satın alınır. Eğer mülkünüz yeterli zaman ve sürede satılmıyorsa, yanlış yerde listeliyor ya da yanlış danışmandan destek alıyorsunuzdur. Bir danışmandan teklif aldığınızda, hedef kitlesi hakkında bilgiler edinin. Portfoyünde mülkünüze emsal olabilecek kaç adet mülkün pazarlamasını yapıyor? Ve kapanmış işlemler elbette…Gayrimenkulünüz, hedef kitlesine isabet alıyor mu? Not: Burada yapacağınız hatalı seçimden emlak danışmanı değil, siz sorumlusunuz.

Zamanın kıymetini bilenler, zamanlı hareket eder.

Pek çok satış geç kalınan randevular sebebiyle yapılamıyor. Ve yanıtsız kalan telefonlar, bir de hiç geri dönülmeyenler var. Mülkünüz pazara çıktığında, pek çok kişinin ilgisi olup olmadığını denetmelisiniz. Gayrimenkulünüzde yapılan ziyaret ve görüşlerin büyük bölümü elenir. Kalanlar ise sıkı müzakere gerektirir. Bir de teklif ve pazarlık süreci gelişir. Eğer hiç teklif almadıysanız, bazı şeyler geç kalıyor olabilir. Unutmayın; zaman hızla akıp giderken, satışa dokunmak ancak potansiyel alıcı sayısının arttırılmasıyla mümkün olabilir. Bu yüzden, olabildiğince daha fazla alıcıya ulaşmalısınız…

Yetkiyi verin ama yine de denetleyin

(Mystery Shopper) “Gizli Müşteri” olarak bilinir. Mülkünüzün satış ve pazarlama sürecini yakından izleyin. Çok eski bir uygulama olan Gizli müşteriler, kimlik belli etmeden objektif şekilde denetleme ve değerlendirme yapardı. Siz de yapın! Çevrenizdeki bazı gizli alıcıları mülkünüze yönlendirin. Sürecin nasıl gittiğini yakından izleyin…

Ne sıklıkta bilgi alıyorsunuz?

Bir mülkün satışında görev alan emlak danışmanı, mülkün satılabilmesi için gerekli vakti ayırabilir. Burada gerçekleşen bazı gelişmeleri sizinle paylaşmalı, değerlendirme ve kritik yapmalıdır. Peki, siz mülkünüzün satışıyla ilgili ne sıklıkta bilgi alıyorsunuz? Yoksa ısrarla arayıp, bilgi alamayanlardan mısınız? Eğer öyleyse hemen değiştirin!

Ne zaman vazgeçiyor?

Gayrimenkul piyasasında yaşanan dalgalanmalar, birçok emlak profesyoneli için kaçınılmazdır. Öyle bir fiyat deneyin ki; danışmanınız pazarlamaya devam etsin. Keşke her mülk yazıldığı gibi değer kazansa. Ne kazançlı olurdu değil mi mülk alıp satmak? Doğru bir danışman ile çalışmak, doğru fiyatlama gerektirir. Eğer her ne fiyattan olursa olsun, mülkünüzü satmaya çalışan bir emlak danışmanıyla beraberseniz, hemen vazgeçin! Onu bırakın, bir başkasına geçin…


Yola çıktığınız emlak danışmanı, size mülkünüzün satışında danışmanlık verir. Doğru alıcıları sizin için belirler, müzakere ederek satış sürecini tamamlar. Ve bunların dışında hiçbir hizmet sunmaz. Gayrimenkulünüzü satarken kiminle yola çıkmanız gerektiğini öğrenememiş olabilirsiniz. Ancak, kiminle çıkmamanız gerektiğini öğrendiniz. Yazıyı sonlandırırken yetkisiz bir pazarlama yapmamanızı ve doğru danışmanlarla çalışmanızı öneriyorum. Zaman hızla akıyor ve çok değerli. Lütfen zamanınızı koruyun…

Bu yazı M. Sami Vadet tarafından 02 Ekim 2021 tarihinde yazılmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

 

 / 

Select menu by going to Admin > Appearance > Menus

Sign in

Send Message

My favorites