Tek istediği olmasaydı yetki, destek alır mıydı ki?

Tek istediği olmasaydı yetki, destek alır mıydı ki? Son günlerde tek yetkiyle çalışıyoruz diyenlerin sayısında artış var. “Üzgünüm, yalnızca tek yetkiyle çalışıyoruz” diyorlar. İyi de; bir düşünün. Siz; sizi arayan herkese verir miydiniz hemen yetki?

Önce bir tanışalım… Yetkiden önce etkiyi görüşelim. Ne vereceksiniz, neyin yetkisini alacaksınız? Bir pazarlama planıdır dolaşıyor ortada. Herkes anlata anlata bitiremiyor. Mülk sahipleri ise içeriği hakkında pek bilgi sahibi değil. Hatta hiçbir şey bilmiyor. Arayan emlakçı işte diyerek geçiştiriyor sadece…

İşe nereden başlamalı?

İşletmenin dijital varlığını öğrenin. Bir şahıs işletmesiyle görüşüyor olabilirsiniz. Ya da ticari bir işletme veya sermaye şirketi de olabilir. İlk önce bunu anlayalım, gerisi hiç zor değil. Sosyal medya hesaplarına göz atmak, daima ikinci sırada yer almalı. Günümüzde sosyal medyayı etkin kullanamayan gayrimenkul işletmeleri, ne yazık ki hızlı satış konusunda yavaş kalıyor. Günümüze ayak uydurmalı, gayrimenkulünüz için doğru hedef kitleyi belirlemeli. Potansiyel alıcıların tam yerini bilmeli. Ve bu arada reklam vermeyi hiç ihmal etmemeli!

İyi ekipman işini duyduğu saygıyı simgeler.

Aldığınız hizmetin kalitesinden emin olun. Başta bunu başta nasıl anlayabilirim? dediğinizi duyar gibiyim. İlk kontrol ekipman olmalı. “Unutmayın; ekipmanını önemseyenler, mesleğine değer katanlardır.” Hepimizde cep telefonu var, fotoğraf makinasıyla fotoğraf çekenleri gözetin. Mesela büyük bir iş yeri veya depoya sahipsiniz. Işık kuruyor mu? Ya da güzel bir eviniz var. Fotoğraf çekimlerinde gün ışığı almasını önemsiyor mu? Mülkünüzün güzel gözükmesi için neleri beraberinde getiriyor veya bir başka deyişle size neler katıyor? Gayrimenkulünüzün m2 hesabını attığı adımlarla belirliyorsa doğru kişi olmayabilir. Yoksa yanıltıcı olmamak adına lazer metre mi kullanıyor?

Ne kadar süredir aynı numarayı kullanıyor?

Sizinle telefon görüşmesi yapan gayrimenkul danışmanı Whatsapp kullanıyor. Whatsapp durumuna bakmak, ne kadar süredir aynı numarayı kullandığı hakkında fikir verebilir. Önemli bir sebebi bulunmazken sık sık hat değiştirenler, tercih ettiğiniz kişiler olmamalıdır. Mevcut network öncesine ait yoğun kullanılan numaralarda saklıdır. Tabi, söz konusu olan network parayla satılmıyorsa. Peki, siz ne kadar süredir aynı hattı kullanıyorsunuz?

Bölgenizi ne kadar iyi biliyor?  

Birkaç sokaktan söz edinin. Birkaç kapanan işletme belki… Birlikte çalışacağınız emlak danışmanı, bölgenize ne kadar hâkim? Bölgeyi bilmek yetmiyor. Mevcut satılık stok sayısını da bilmeli. Mesela, hangi mülk ne kadardan satıldı son üç ayda? Alanlar yerli mi yabancı mı? Şu an satılık mülklerin pazarlama fiyatı ne kadar? Eh birde çarşı-pazar esnafı hakkında biraz bilgisi olsa yeter. Bu sorulara tatmin edici yanıtlar almanız işinizi kolaylaştırabilir. Eğer alamıyorsanız, mülkünüzün satışını kurguladığınız danışman bir başkası olabilir.

Not alma özelliği var mı?

Söylediklerini önemsiyorum. Bak işte buraya yazıyorum… Görüş ve fikirlerin önem kazanması, tükenmez kalemle kâğıda yazılması. Sözcüklerinizi, paylaştığınız bilgileri not alan bir danışman düşünün. Diğer tarafta, hepsi aklımda. Hiç merak etme, not almasam da ezbere aldım diyen bir danışman düşünün. Sizden yetki isteyen danışmanın, paylaştığınız bilgilere gösterdiği reaksiyonunu ölçün. Sözcükleriniz ne kadar önemli bir yere sahip? Portföy almak için mi yoksa satmak için mi alıyor? Birde aldığı notların yanında size doğru sorular soruyor mu?

Kâhin değil, işinde profesyonel emlak danışmanı mı?

Kesin tarih veriyorsa kâhindir. Satılacağı günü söylüyorsa büyücü olabilir. Kim bilebilir ki mülkünüzün ne zaman satılacağını? Elimizde yalnızca önceki satışlar ve TÜİK istatistikleri var. Buna göre Türkiye’de ortalama 66 günde satılıyor mülkler. Tabi, doğru fiyatla satışa sunulmuş olanlar. Hem mülkünüz doğru fiyatla listelenecek hem de doğru hedef kitleye ulaşacak. Peki, bunları bir arada nasıl bulacaksınız? Elbette doğru emlak danışmanı ya da emlak acentesiyle.

Evinize gelenler ne kadar ciddi?

Bana müşterini söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. Bir emlak danışmanı için harika bir tanım. Evinizi satıyor olabilirsiniz. Evinize kimlerin gelip gelemeyeceğini siz belirlemelisiniz. Bazı emlak danışmanları evinize herkesi getiriyorken, bazıları yalnızca ciddi olduğunu düşündüğü alıcılar getirir. İşin sırrı yetki gibi gözükse de çoğu zaman doğru tercihtir. İlk müşteri fikir verir. Kötü müşteri getiren emlak danışmanlarıyla sonuç almanız zor olduğu kadar,  büyük riskleri beraberinde taşır. Her şey satış değil. Evimi satıyorum, hayatımı önemsiyorum. Size güvenli gelmeyen emlakçılarla iş birliği yapmak zorunda değilsiniz.

Tek amacı yetki belgesi miydi?

İş bitirmek mi komisyon almak mı istiyor? Görünen o ki; profesyoneller baştan sona süreci takip ediyor, tarafların yararına süreç yöneterek işlem kapıyor. Bu işi sevmeden yapanlar veya partime çalışanlar ise, tüm iş yükünü mülk sahibine yüklüyor. Genellikle tapuya geç kalıyor, aklımdan çıkmış diyerek kendini savunuyor. İşte tam burada dikkat etmelisiniz. Eğer bir kimse, bir işten kazanç sağlıyorsa fayda görmeniz şart. Basit; faydasız kazanç olmaz. Ya da olmamalı…

Bu yazı “tek istediği olmasaydı yetki, destek alır mıydı ki?” sorusuna yanıt aradık. Tek yetkiden önce, tek ve kişiye özel servislere dikkat çekmeye çalıştım. Özelleştirilmiş servislerin kullanımı, gayrimenkul alım-satım alanında öne çıkıyor.

Bu yazı M. Sami Vadet tarafından 21 Şubat 2022 tarihinde yazılmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

 

 / 

Select menu by going to Admin > Appearance > Menus

Sign in

Send Message

My favorites