Neden alıcılar değil, emlakçılar arıyor sizi?

Konu bir mülkün satışı olduğunda satıcılar, emlak danışmanlarının sürece dahil olmasını istemiyor. Mutlaka önceye dayanan yaşanmış kötü deneyimler vardır. Bugün ki konumuz bunlar değil, ezbere hareket eden ve emlakçılarla iş birliği yapmak istemeyen mülk sahipleri…

Yalnızca bir tek gayrimenkulünüz var. Hayatınız boyunca elde ettiğiniz birikimlerin sonucunda satın aldığınız mülkü bir şekilde satmaya karar verdiniz. Çekmiş olduğunuz fotoğrafları internete yükleyerek “sahibinden, aracısız komisyonsuz başlığıyla ilan yayımladınız.” İlk olarak sizi arayacak kişiler alıcılar değil, emlak acentesi ve danışmanları olacaktır. Hiç düşündünüz mü sizi neden alıcılardan önce emlak danışmanları arıyor? Evet, yardımcı olmak ve mülkünüzün satışını hızlandırmak için.

Eğer satılmazsa hiçbir ücret ödemeyecekseniz.

İlk yanıtınız emlakçıya vermiyoruz, kendimiz satacağız oluyor. Bu yanıt son derece olası bir çıkış olsa da altta yazılı bulunan ve satış gerçekleşmez ise tamamıyla ücretsiz olarak sunulacak servisleri, mülk sahipleri neden elinin tersiyle geri itiyor?

1. Mülkün pazarlamasını hızlandıracak profesyonel fotoğraf ve video çekimlerinin yapılması

2. Mülkün daha fazla alıcıya ulaşmasını sağlayacak internet reklamlarının verilmesi

3. Mülkün yerinde yapılacak gayrimenkul ekspertizi ve fiyat çalışması

4. Mülkün satışında alıcılarla etkili müzakere sürecinin yönetilmesi

5. Mülkün satış öncesi ve sonrasına ait işlemlerinin uzmanlar tarafından yürütülmesi

Eğer yukarıda yazılı bulunan 5 maddeden ikisini kabul etmiyorsanız mülkünüzü satıp-satmama konusunda bir kez daha düşünmeniz yararınıza olacaktır. Bir mülkün satışından söz edebilmemiz için yukarıda yazanların en az ikisine sahip olmanız gerekiyor. Yoksa mülkünüzü satmak istemiyor, yalnızca değerini mi merak ediyorsunuz?

Bir yere bağlanmak istemiyorum, müşteriniz varsa gezdirebilirsiniz. Eğer satın almaya karar verirse komisyonunuzu karşı taraftan alırsınız.” Satışları boğar, çıkmaza sokar ve herhangi bir sonuç sunmasa da yalnızca vaktinizi çalar. Sizi bir yere bağlamayan, size yardımcı olamaz. Menfaatler, ancak karşılıklı olarak şekillendiğinde faydalı hale gelir. Eğer istemezseniz gayrimenkul danışmanı da size bağlanmak istemez. Netice de hiçbir şekilde reklam tanıtım maliyeti oluşturmaz. Ümit verir, satacağına inandırır. Beklediğinizle kalırsınız. Bu yüzden, bir yere bağlanmak ve doğru acenteyi seçmek önemlidir.

İnanmak parayla değil, siz de inanabilirsiniz.

“Çok yoğunum, ancak hafta sonu gösterebilirim. Ya da bir başka yerde yaşıyorum, siz gelmeden önce haber verin, bir gün belirleriz.” Bu bahaneler arkasına sığınan ve gayrimenkulünü satabileceğine inanan pek çok mülk sahibi var. Birçoğu ilan sitelerinde geçici olarak tanımlayabileceğimiz 0850 *** ** ** numaralı hat tesis ediyor. Çünkü çalışıyor, gelen aramaları her zaman yanıtlayamıyor. Evini ise ancak hafta sonları belirli zamanlarda gösterebiliyor. “Biz emlakçıya vermiyoruz, kendimiz satacağız.” Ya da “malın sahibi benim, ortak mısınız benim malıma?” şeklinde öfkeli çıkışlarda bulunan, mülkünü kendi satmak isteyenlerin sayısı oldukça fazla. Sonuçta satamıyorlar.  

Şimdilerde alıcılar daha bilinçli.

Dijital dönüşümle beraber, alıcılar bilinçli hale geldi. Mülk sahibinin sattığı, fiyatını nasıl belirlediği hakkında en ufak fikri olmayanların mülklerini bir kenara itip, acentelerin TÜİK verilerine dayandırdığı ve kapsamlı yatırım özelliği taşıyan mülklere yöneldi. Bazı mülk sahipleri ise hala emlak acentesinden satılmayan mülklerin cazibe yarattığına inanıyor. En üzücü kısmı ise, gerçekleşmeyen satışlarda kendini piyasadaki durgunlukla avutuyor.

Doğru pazarlama fiyatı satış getirir.

Her emlakçı aynı hizmeti sunamayacağına göre, her emlakçı mülkünüze gerçek alıcı getiremez. Mülkünüzün satılabilmesi öncelikle doğru fiyat, sonrasında doğru hedef kitleye sunulmasını gerektirir. Daha fazla müşteri adayı oluşturmak, olumlu ve olumsuz yanlarını alıcılara doğru aktarmak önemlidir. Bir mülkü satmaya karar verdiğinizde, pazarlama fiyatının doğru olup olmadığını tespit etmelisiniz. Diğer bir konu ise, hangi emlak ofisi ile yola çıkacağınızdır. Tercih edeceğiniz emlak ofisi, mülkünüzün fiyatını doğru belirleyecek, mevcut müşteri listesiyle birlikte potansiyel olabilecek alıcılara duyurmalıdır. Ancak, bu şekilde ilerlemek satış getirir. Aksi durumda; mülkün satışı yapılamayacağı gibi, önemli ölçüde zaman kaybı yaşanacaktır.

Pazarlama fiyatı alın

Mülkünüzün satışını doğru yönetmek doğru fiyatlama gerektirir. Şimdi oluşturacağınız ücretsiz ekspertiz talebiyle, mülkünüzün gerçek değerini hemen öğrenebilirsiniz. Mülkler için belirlenen pazarlama fiyatı, 0-3 aylık sürede satış kurgusuna dayalıdır. Şimdi ücretsiz ekspertiz talebi bırakın. Mülkünüzün pazarlama fiyatını ücretsiz şekilde öğrenin!

Bu yazı M. Sami Vadet tarafından 14 Kasım 2021 tarihinde yazılmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

 

 / 

Select menu by going to Admin > Appearance > Menus

Sign in

Send Message

My favorites