Gayrimenkulünüzü satarken niçin pencereye ilan yapıştırmamalısınız?

SATILIK ya da KİRALIK. Bazen bir yaşanılan bir daire, bazen kiracısı içinde büro veya ofis. Sahibi tarafından mülkün camına yapıştırılan a4 kağıtları sizce hala işe yarıyor mu? Gelin şimdi bu demode uygulamanın eksi ve artılarını birlikte inceleyelim…

Bölgede gezenler yalnızca ev arayanlar olmayabilir

Cama yapıştırılan kâğıt demişken bazen afiş poster olarak da karşımıza çıkabiliyor bu ilanlar. Hiç abartmadan söyleyeyim binaya asılmış devasa brandalarla karşılaştım. “Sahibinden Satılık Bina”, “Sahibinden Satılık Müstakil Ev” veya “Sahibinden Satılık Plaza Katları” bunlardan birkaçı sadece. İçerisinde yaşam bulunan bir mülk satışa çıktığında bu ilanlar işe yaramadığı gibi önemli tehditleri beraberinde getiriyor. Unutmayın bölgede keşif yapan daima alıcılar olmayabilir. Bazı durumlarda kötü niyetli kimseler de satışta olan mülkleri gözlemlemek ve yer tespiti yapmak isteyebilir.

Güvenli bir mülk satışından söz etmek için alıcıların ciddiyeti anlaşılana dek açık adres bilgisinden kaçınmanız son derece yararlıdır. Aksi halde istenmeyen durumlar yaşanabilir. Bu gibi problemlerin önüne geçmek ve istenmeyen şeylerle karşılaşmamak amacıyla profesyonel acenteler, içinde yaşam bulunan hiçbir mülke satılık afişi ve branda asmaz. Bkz. KULER

Öte yandan araştırmalara göre yeni bir mülk satın almak isteyenlerin %95’i aradığı mülkü internet üzerinden buluyor. Bulduğu mülkle ilgili yakın tarihli bir rezervasyon talep ediyor. Yalnızca gelişen teknoloji değil, bir noktada alıcılar kendilerine düşen zamanı korumak istiyor. Cadde sokak dolaşarak aradıkları evi bulanları hatırladınız mı? Ne güzel yıllardı 2000’ler…

İstenmeyen misafirlere davetiye çıkarmayın

Mülk sahibi olarak yaşadığınız evin penceresine SATILIK yazılı afiş asmanız iç huzurunuzu kaçırabilir. Gündüz ya da akşam erken veya geç saat hiç fark etmez, ziliniz daima yabancılar tarafından çalınır. Uygunluğunuz hiç gözetilmeksizin daireyi görmek isteyenleri, hatta bu konuda ısrar edenlere bile rastlamanız mümkün. Bunun yerine yakın konumlar seçerek internet ilanı vermek uygun olacaktır. Ayrıca fiziki bir tabela kullanmanız, sokak içerisinde satılık bir mülk olduğunu belirtmeye yeter. Bu arada yön levhası veya tabela deyince numaranızı doğru şekilde yazdığınıza emin olun.

Değerinin altında satmak zorunda kalabilirsiniz

Çat kapı mülk ziyaretleri ve doğrudan yapılan pazarlıklar satıcı ve alıcı arasında doğru bir müzakere ortamının oluşmasını engelliyor. Taraflardan biri daima baskın çıkıyor. Mülkler değerinin altında satılıyor. Peki, mülkünüzü gerçek değerinde nasıl satabilirsiniz? Bölgenizde hizmet veren profesyonel emlak danışmanları bu konuda size yardımcı olabilir. Emlak danışmanları demişken, pek çok emlak danışmanı veya acentenin satmakta olduğu mülkler de hatalı fiyat sebebiyle düşük değerden alıcı buluyor. Mülkünüzün satışında yetkili olarak size destek verebilecek bir emlak danışmanı belirleyin. Süreci birlikte izlemeniz daha verimli sonuç almanızı sağlar.

İlan yapıştırmak yerine neler yapabilirsiniz?

İçinde yaşam süren mülkünüzü cama ilan yapıştırmadan nasıl yayımlayabilirsiniz? İşte, hiç ilan kullanmadan mülk listeleyebileceğiniz bazı tanıtım modelleri.

1. Emlak sitelerinde mülkünüzü listelemek son derece etkilidir.

2. Emlak sitelerinde mülkünüzü öne çıkaran reklamları tercih edebilirsiniz.

3. İnternet reklamları kullanarak doğrudan alıcılara ulaşmanız mümkün.

4. Sosyal medya da mülkünüze ait özellikleri destekleyici fotoğraflarla yayımlayabilirsiniz.

5. Profesyonel acentelerden yardım alabilirsiniz. (Alım-satım aracılık hizmet bedeli %2 + KDV’dir.)

6. Komşuya mektup yazarak mülkünüzün satışta olduğunu bildirmeniz iyi sonuç verebilir.

Bugün kaleme aldığım yazıda basit gibi gözüken ancak tehlikeli sayılabilen bir pazarlama modelinden söz etmeye çalıştım. İçinde yaşasın veya yaşamasın mülkünü satmak isteyen ev sahibi, öncelikle satılık afişi kullanıyor. Eğer yakın bir zamanda mülkünüzü satmayı planlıyorsanız, öncelikle acenteden pazarlama planı almanızı öneririm. Malum yıl 2022. Dijital dönüşüm sürecinde etkili pazarlama modelleri öne çıkıyor. Eğer bu yazıyı faydalı bulduysanız çevrenizdekilerle paylaşarak daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Bu yazı M. Sami Vadet tarafından 12 Aralık 2021 tarihinde yazılmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

 

 / 

Select menu by going to Admin > Appearance > Menus

Sign in

Send Message

My favorites