Verdiğiniz ilan yeterince ilgi görmüyor mu?

502.788 satılık konut ilanı. 419.054 daire. Bunların 116.292’si İstanbul’da listeleniyor. Paylaştığım veriler 10.10.2021 tarihli olup, sahibinden.com sitesine ait. Eğer gayrimenkulünüzü İstanbul da satıyorsanız ve hala alıcı bulamadıysanız şansınız 116.000 de 1 demektir. Bu kadar fazla gayrimenkul arasında, ilanınızı öne çıkarmak elbette mümkün. Nasıl mı? Gelin birlikte inceleyelim…

Sahibinden, Emlak Ofisinden, İnşaat Firmasından ve Bankadan. İlanların listelenebileceği pek çok farklı kategori bulunuyor. Peki, sizin mülkünüz hangisinde listeleniyor? Eğer Beşiktaş Arnavutköy’de ev arıyorsanız “emlak ofisi” seçmelisiniz. Bunu siz bilmiyorsanız bile, ev arayan pek çok alıcı biliyor.

Bazı bölgeler sahibinden alıcı buluyorken, bazı bölgeler yalnızca emlakçıdan satın alıyor. Biz buna potansiyel alıcıları tanımak diyoruz. Peki, sizin mülkünüz hangisinde listeleniyor?

Bölgeyi ne kadar tanıyorsunuz?

Alıcılar bir mülk satın almaya karar verdiğinde, mülk hakkında pek çok araştırma yapar. Yapılan araştırmaların büyük bölümü bölge analizi üzerinden yapılır. Tam da bu sebeple gayrimenkulünüzün bulunduğu bölgeyi iyi analiz etmenizde fayda var. İlk akla gelenler ise bölgede bulunan satılık stok adeti, bölge m2 birim fiyatı ve son 60 günde satışı gerçekleşmiş diğer gayrimenkuller. Hangisi emsal teşkil ediyor, hangisi benzerlik gösteriyor? İyice araştırmalı, alıcılar için bu bilgileri hazırda tutmalısınız. Bunlara nasıl ulaşacağınızı bilmiyorsanız Türkiye’de yayın yapan bazı emlak portal ve sitelerindeki analiz ekranlarını inceleyebilir, TÜİK istatistik verilerini değerlendirebilirsiniz. Bölge analizi yapmak, mülkünüzün fiyatını doğru belirlemenize yardımcı olur. Benim önerim ise profesyonel destek almanız yönünde. Eğer siz de benimle aynı fikirdeyseniz, “ücretsiz bölge analizi ve değerleme” bağlantısına tıklayarak yeni bir talep oluşturabilirsiniz. Netice de işlerin profesyonel şekilde yürümesi, süreci hızlandırır.

Fotoğraf, yalnızca “fotoğraf” değildir.

Gayrimenkulünü satmaya karar veren mülk sahipleri işe fotoğraf çekmekle başlar. Elbette fotoğrafçı değilsiniz. Doğru ışık ve açıyı yakalamakta zorluk yaşayabilirsiniz. Ancak, bir mülkün doğru fotoğraflanması pazarlama sürecinde büyük bir etkiye sahiptir. Eğer iyi bir fotoğraf elde edemezseniz, mülkünüz beklentinizin çok altında ilgi görecektir. Bu görüş ve ziyaret sayısına etki edecek, satışı zora sokacaktır. Kastettiğim emlakçı ya da gayrimenkul danışmanının eve gelip cep telefonuyla fotoğraf çekmesi değil. Pek çok emlak acentesi ya da gayrimenkul danışmanı, mülkleri hala cep telefonuyla fotoğraflıyor. Bunun için kimseye hizmet bedeli ödemeniz gerekmez. Fotoğraf satışın %50’sini oluşturur. Bir mülkün satışından söz edebilmemiz için o mülkün doğru fotoğraflanması şarttır.  

Alıcılar, satın almak istedikleri mülkü internet sitelerinde araştırmaya başlar. Bu aşamada planlan bütçe mülkünüzle karşılaşıp karşılaşmama ihtimallerini belirler. Ya gayrimenkulünüz yanlış fiyatlanmışsa? İşte o zaman bir kişi daha ekleyin kaçan alıcılara.

Komşuya sormayın, profesyonel acenteden isteyin.

Eğer alıcıların kriterlerine uygun bir mülke sahipseniz 5/1000 teklif almalısınız. Hiç teklif almıyorsanız bir şeylerin yanlış gittiğini söyleyebilirim. Düşük ya da çok düşük. Bu hiç fark etmiyor. Satışa sunulan gayrimenkuller bir şekilde teklif alıyor. Teklif almayan mülkler ise genellikle yanlış fiyatlanıyor. Sebebi basit “komşunun evi daha küçük, o bu fiyatı yazdığına göre benim evim bu kadar eder.” İşte hatalı bir fiyatlama örneği. Bu örneğe ek olarak evinin fiyatını komşuya sorup belirleyenler de var, onları hiç dahil etmiyorum bu listeye. 

Gayrimenkulünüzün fiyatını belirlerken profesyonel destek almanız, güvenli alışveriş için önemlidir. Ücretsiz değerleme talebi oluşturmak için burayı tıklayabilirsiniz. Mülkünüzün gerçek değerini bilmek, doğru satış stratejileri belirlemenize yardımcı olabilir.

Açıklama yapın ama yeteri kadar.

İlan başılığı: Açıklamayı okuyun. Açıklamada yazan “detaylı bilgi için arayın.” Böyle bir ilan ne kadar ilginiz çekerdi? Şu an yayımlanan pek çok mülk ilanında bu açıklamalar yer alıyor. Bildiniz, hiçkimse böyle ilanları aramıyor. Sebebi ise önünü-arkasını bilmiyor. Gayrimenkulünüz hakkında açıklamalara yer vermeniz, oldukça önemlidir. Açıklamada karakter sınırına takılmamak için hiç paragraf kullanmayanlar da var. İlanınıza açıklama yazarken fazla övgüden kaçının. Bu bölümde gayrimenkulünüz hakkında önemli bilgilere yer verin. Çevrede bulunan okullar, toplu taşıma duraklarına yakınlık ve uzaklığı. Sosyal imkanlar ve sağlık kurumları. Bunlar ilk akla gelenler. Gayrimenkulünüzün sunduğu avantajlar nelerdir?

Açıklamalar hedef kitlenize uygun şekilde hazırlanmalıdır. Bölgenizde bulunan mülk sahibi ve kiracıların (Sosyoekonomi seviyesi) SES ve Demografik bilgilerini araştırın. Bu bilgilere göre mülkünüzü kime satabileceğinizi ve hedef kitlenizi belirleyebilirsiniz. Açıklama yazarken yazıları boyamayın ve harfleri büyütmeyin. Sizin için önemli bir özellik olduğunu düşündüğünüz şey bir başkası için hiçbir şey ifade etmeyebilir. Sade ve yalın açıklamalar tercih edin. Çok uzun açıklama gerektiren kısımlar için telefonda bilgi verilebileceğini belirtebilirsiniz.

Dürüst satıcı, dürüst alıcıyı çeker.

Asla gayrimenkulünüzün değerini etkileyecek bilgileri yanlış yazmayın. Emlak endeksi ve m2 fiyatı. Sadece m2 birim fiyatı birbirini karşılasın diye evinizi büyütmeyin. Birçok mülk sahibi, hatalı m2 bilgisi yazarak listeliyor mülkünü. Sebebini soranlara fiyatı yüksek gözükmesin diyor.

Gayrimenkulünüzün ne kadar artısı olursa olsun, yanlış veya hatalı bilgi daima alıcıyı kaçırır. Mülkünüzü satışa sunduğunuzda ulaşabileceğiniz alıcılar sayısı sınırlı olacaktır. Ve sizinle temasa geçen alıcılarla doğru ve etkili bir müzakere yapmalısınız. Ortalama müzakere süresi 10 gündür. Çok küçük bir yanlış bilginin, bu sürenin boşa gitmesine sebep olabileceğini unutmayın. Daha da kötüsü, yeniden başlamak ve yeni alıcılar bulmanız gerekebilir.

Çeşitli sitelerde mülkünüzü listeleyin.

Mülkünüzü sahip olduğu özellikler rekabet düzeyini oluşturur. Ve mülkünüzün gerçek değeri elbette. Doğru fiyatı komşuda değil, acenteden almanız gerektiğini az önceki maddede belirttim. Doğru fiyatlı mülkler daha fazla kişiye ulaşmakla beraber, fiyata göre yapılan sıralamalarda öncelikli çıkar. Burada paylaşmak istediğim ucuz değil, pahalı yazılmamasıdır. Mülkünüzü birkaç emlak sitesinde paylaşın. Bilgi ve açıklamaların tüm sitelerde aynı yazıldığından emin olmalısınız.

Bu yazı M. Sami Vadet tarafından 10 Ekim 2021 tarihinde yazılmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

 

 / 

Select menu by going to Admin > Appearance > Menus

Sign in

Send Message

My favorites